Monday, October 11, 2010

Langasem vasbyters

Vanoggend soos elke oggend gaan hierdie vyf koggel tarentale (spikkelveer raasraspers) uit volle bors voort om almal te laat verstaan dat hulle hier iewers in 'n boom sit. Ek dink enige kat wat geinteresseerd  sal wees in 'n wilde happie spikkelveer Nando's, sal hierdie vyf eerder bekruip en van kant maak uit irritasie as om hulle uit hongerte vir ontbyt te ontveer. Of hulle mekaar afwissel die weet ek nie, maar die rasperagtige toonhoogte klink geredelik dieselfde. My slotsom is dat hulle of hy of sy (uit respek wil ek hom/haar/hulle nie dit noem nie) met 'n langasem vasbyter op die atletiekbaan of sportveld vergelyk kan word. As hierdie die Statebondspele was het ek aan al vyf elkeen 7 gou medaljes gegee en gevra (hulle betaal) om die Spele te verlaat.

Tog het ek 'n respekte vir hierdie langasem vasbyt spikkelvere. Hulle is Survivors van 'n broeisels wat hierdie jaar weer in ons tuin uitgebroei tussen die hordes onkruid (tot my vrou se frustrasie, dis nou die onkruid). Aanvanklik was hulle agtien, maar kleintyd het hulle nog nie heeldag (en nag) hulle rasperlied geken nie, en het die katte toe nog 'n wilde happie of twaalf uitgesoek. En dalk ook het iewers een of twee van ons twee-poot diere 'n paar as troetelvoels gevang (sterkte vir hulle). My respek vir hierdie spikkelvoels is nie net hulle vasbyt oor lang ure en hulle oorlewingsvermoe nie, maar ook dat hulle 'n suiwer (ek sal nie regtig weet nie) rasperklank kan voortbring wat geen ander voel of dier kan nie. Dis hulle klank en hulle maak hierdie klank hulle lied (antromorfies gesproke).

Ek wil nie baie hoes, snuif en oogkrap op hierdie oomblik nie, maar ek dink dat ons klompie twee-been rubberspoortrappers wat so deur God liefgehe word, ons kan maar gerus met ons meer- as-'n-oerstam-brein-intellegensie kyk en leer by die langasem vasbyter spikkelvere (tsv hulle hoe toonhoogte). Dis nie net die miere nie, maar meer gereeld as wat ons dink is daar ander natuurskepsel wat ons 'n goeie lewensles of vyf laat sien en hoor. So in ons saamstap en spore maak kan ons so saam-saam, groep-groep dalk 'n langasem-vasbyt-saamstap en 'n nuwe respekte vir mekaar en ander gediertes aanleer.

Myse pa het hoeka nou anderdag gese dat die tarentale se gesingery maak hom rustig. Ek het nogals baie daaroor gedink.....

No comments:

Post a Comment