Friday, July 30, 2010

Kyk, luister en ruik

Hierdie uittogstaptog wat ek die afgelope week in die Kruger Wildtuin aan deelgeneem het, laat drie in een waar word vir my. Ek wou nog altyd op 'n Game-kar ry, ek wou nog altyd op die paaie ry waar die geen-toegang borde (in die Sanparke)  is en ek wou nog altyd eerder saam met die veldwagters in die veld stap as om net bloot te ry in die Parke (ek weet laasgenoemde klink se effe bederf). Wel, ek was en is ontsettend bevoorreg en dankbaar vir hierdie natuur-avontuur.
 Binne die eerste 50 tree van stap, raak ons bewus van 'n ondergrondse vrot geruik. Dis luiperd se kind (of eerder pa) en te oordeel aan die spore 'n gewigtige ou daarby.  In die wildpaadjie wat ons begin stap, sien ons gou die luiperdmis so vars as wat jy kan kry, g'n wonder mens kry so neus-toe-druk gevoel . Die spore is mooi getrap in die sand en ons mensekind kan met respek verder stap met alle sensors  opgeslaan, soos 'n wafferse kampeerder teen sononder. Elke ritseling is dalk, net dalk die venster wat ons 'n oomblik met hierdie luiperd kan deel. Dis opwindend om te weet dat nie te ver van ons hierdie katkind vir ons met 'n skalkse gerasper beloer. Dis hoe ons begin stap op hierdie 42 km roete, al langs die besoedelde Olifantsrivier wat Limpopo en Mpumalanga in twee provinsies verdeel. Die Veldwagtergids, Steve Oosthuisen en sy assistent, Sambok Tzambukeri (niemand wat Afrikaans gepraat het kon 35 jaar gelede sy van ordentlik uitspreek nie en so word hy toe Sambok), se dapper en gemaklike kennis van plant, grond en dier maak vir ons 'n wereld oop. Dit lyk of hulle net stap, maar hulle stap diep al trap hulle sagte spore lig op die grond. Hulle passie vir die natuur word daglig sigbaar en oorverdowerend hoorbaar soos ons aanstap (al praat hulle min en sag om niks weg te jaag nie). Hulle houding maak my wakker om saam te kyk na alles om my, ver te luister na elke klank en goed te ruik aan elke geur wat met die rugkant-windjie vriendelik en soms waarskuwend aan gefladder kom. Soos ons aanstap oor die 4 dae word ek al meer seker dat hierdie manne in 'n ander dimensie kyk, luister en ruik. Hulle is ingestel op alles om hulle en met hulle massiewe .457 gewere gereed om hulle gaste te verdedig (as dit regtig nodig is). 

No comments:

Post a Comment