Monday, March 30, 2020

Nie met die voëls gepla

DAG 4


Toe die dag se lig skramsweg kop uitsteek, was die voëls vanoggend weer sterk besig met hul lofliedjies. Ja, ek noem dit maar lofliedjies. Daar was nie paniekliedjies nie. Ook angsliedjies of vlugliedjies nie. Net lofliedjies. Hulle, die voëls is nie in ‘n grendelstaat nie. Hulle klink meer vry (moediger) is voorheen. Maar ek weet dit is nie so nie. Hulle word nie aangejaag om betyds te wees of by nog iets uit kom nie. Hulle is net waar hulle nou moet wees en sing soos hulle kan sing.

So in die skemerte is ‘n Kaapse Ooruil besig met ‘n laaste wyse lied voor die dag volkome oopbreuk. Die Kaapse Glasogies, altyd teenwoordig, en vanoggend voor in die koor so asof hulle groter as ‘n witkruis is. Die Swartkopwieliewaal klokhelder op die noot wat in die leë strate nog verder gehoor kan word. So halfblok weg skerts ‘n Kardinaalspeg met die ander in kort en kernagtige lied (die meeste lidmate sal wens die dominees se preke is so kort en kragtig). ‘n Tortelduif koer ‘n rustige lied en die Groot Ringnek duif val met ‘n dieper lied in, iewers drie takke verder. Die Mikstertbyevangers se vriendelike oor-aktiewe lied laat my eerste voet uit die bed val en ek my oggend-danklied binne-toe brom. Gelukkig hoef geen van die nootvaste vere-skepsels my te hoor nie. Dalk sal hulle lofliedere verander in lagliedjies. Maar dit maak seker nie saak nie.

Gewoonlik word voëls, vir ons mensvel-skepsels, gesien as boodskappers. Boodskappers van vrede, verandering, vryheid en mag. Martin Luther het die voëls in die Swartwoud gesien as teoloë wat ons leer om suiwer aan ons Godlied te sing. Ek hou daarvan.

Jesus noem in Matt 6:26 die wilde voëls die “objekte” van God se Vadersorg.

Kyk na die wilde voëls: hulle saai nie en hulle oes nie en hulle maak nie in skure bymekaar nie; julle hemelse Vader sorg vir hulle. Is julle nie baie meer werd as hulle nie?

Sy woorde help om te fokus op God as Vader wat liefhet en sorg. Juis daarom kan ons sing.

Kry jou lewe-lied, al hoor niemand anders dit nie. Sing dit binne-toe, buiten-toe. Al voel jy soos ‘n Glasogie lyk, klein. Sing asof jy ‘n Witkruis is. Wat groot met wye vlerke vlieg en vry is. 

Jy is geliefd en word voor gesorg. 
Sing maar!


Nuttelose inligting


     Die Amerikaanse Hummingbird is die enigste voël wat agteruit kan vlieg.
     Die pikkewyn is die enigste nie vlieënde voël wat kan swem.



1 comment:

  1. Sing saam..laat my dink aan n boek wat jy jare terug vir my gegee het...wie sug kan sing! Ek leer dit nog doen elke dag. Xxx

    ReplyDelete