Tuesday, March 31, 2020

Praat-rye en Praat-beurte


DAG 5

Speak, speaking, talk iconEen van my kinders het kleintyd ‘n frase in ons gesin gemunt. ‘n Frase wat my in elkgeval bybly en in die grendelstaat tyd weer getoets is. Hy was destyds besig om iets te sê en toe val iemand anders hom in die rede. Hy protesteer toe met hierdie voor die handliggende: “Jy praat voor my in!”. Hy weet mos by die skool mens mag nie voor iemand anders in die rye indruk nie. Dit maak so sin. Dis duidelik! Jy kry die prentjie sonder om daarvoor te soek. “Jy gebruik jou woorde om voor my in te druk in die praat-ry, ek was reeds hier en dit is my beurt.” Die spore van respek vs disrespek, naasteliefde vs oordrewe selfliefde, ruimte gee vs ruimte opeis loop dik deur hierdie sand. Jy hoef nie te kan spoorsny om dit raak te sien nie.
Dit gebeur ook dat ons te veel woorde gebruik, selfs al staan jy voor in die praat-ry. Wanneer dit jou beurt is, praat jy so baie dat ander nooit voor in die ry kan kom nie. Die gevaar is dat jy dan kan dink niemand anders wil praat nie en nou praat jy maar, want jy het so baie woorde om op te gebruik voor die dag verby is. Ek wil nie ingaan watter dik spore in hierdie sand vars getrap is nie.

In Spreuke 18:21 word wyse woorde gepraat. Ou Salomo kan maar my plek in die praat-ry en woorde-ry kry.

Die tong het mag oor dood en lewe;
dié wat lief is om te praat, sal die gevolge dra.

In ons saamtyd met ander onder dieselfde dak, mag ons in die praat-ry wag tot dit ons beurt is. En wanneer ons beurt kry, praat die regte en mooi woorde sodat ander ook beurt kry.

(ns. Hierdie geld seker ook vir wanneer ons sosiale media praatjies maak, op telefone praat en al daai ander lekker kommunikasie devices wat ons gebruik –al die praat-rye en praat-beurte)

1 comment: