Tuesday, April 7, 2020

Maskers (1)


Black Face Masks 10ct | Party City


DAG 11

Kan maskers jou beskerm of nie?

Dis ‘n baie relevante vraag en daar is verskillende kampe. Diegene wat reken dit kan help en ander wat reken nee, dit vererger alles. Indien jy wel ‘n maker dra, moet dit skoon wees en afhangend van die omstandighede moet jy ‘n beter masker dra as die normale een.

Ek het vir myself ‘n drie-laag een gemaak wat ek sal dra, maar daar lê nog so paar wat ek gemaak het en ek iewers sal gebruik as niemand dit gebruik nie. Dit is my spaar-maskers.

Daar is verskillende soorte maskers.

Ons dra maskers om onsself te beskerm, sal die sielkundiges sê. Dit kan ook emosionele maskers genoem word. Maskers waaragter ons wegkruip omdat ons bang is, met vrese lewe. Ons beskerm ons teen iets, omstandighede soms verhoudings met ‘n persoon of persone. Ons dra ook saam met die maskers sekere kostuums wat daarby pas en voel vir ‘n oomblik dan in beheer en sonder vrees. Ons is nie in my omgewing groot op Halloween nie, maar blybaar kom dit van ‘n antieke Keltiese vakansiedag af en mense geglo het dat indien hulle maskers dra, hulle beskerm sal wees bose geeste wat op aarde ronddwaal tydens All Hallows’s Eve. Akteurs het in die antieke Griekse teaters ook maskers gedra om hulle “ware self”, gedagtes en emosies soort van weg te steek en die gehoor net die maskers in-karakter sien en waardeer. Ons dra nog steeds maskers, sommige meer subtiel. Sommer ‘n (son)bril of grimering of ‘n hoed.
Tog wil dit lyk of dit beter is om die maskers te laat val. Susan Sparks in ‘n artikel The Masks that we wear in Psychology Today (Okt 2015) sê daar is veral drie redes om dit te doen:

           1)   Om binne en vanuit jou potensiaal te leef. Om die potensiaal te laat uitkom, want masker perk jou in.
           2)   Om verligting te ervaar. Dit is erg uitputtend om nie eg te leef nie en koes-koes bemasker rond te leef.
           3)   Om gesond te word. Maskers kerf aan ons waardigheid en help ons om te glo dat ons nie goed genoeg is soos ons is nie.

Ek wil vierde punt bysit. Om goeie eerlike verhoudings te kan hê.

Vandag wil ek dan sommer vra: Watter masker moet ek of jy laat val?

.........Maskers (2) volg binnekort in Dag 12

No comments:

Post a Comment