Wednesday, April 8, 2020

Maskers (2)


Max Siedentopf apologises for coronavirus masks made of everyday items
DAG 12


Met ons grootword jare leer ons om maskers te maak wat by ons pas. Kinderjare het ons in die sangklas gesing van ‘n jas wat netjies pas. Die maskers het te doen met die stryd tussen ons ware selwers en die self wat wêreld wil hê ons moet wees (of dalk veel eerder die self wat ons dink wêreld wil hê ons moet wees). Dit is nie noodwendig die “bose” wêreld se sogenaamde verwagtings nie, maar sommer die liefie-mense om jou, die naby-mense van kinderdae af tot nou die wat nou saam jou onder die grendelstaat-dak oorleef. Op grond van positiewe of negatiewe terugvoer vorm ons hierdie “veilige” maskers. Hoeveel duime-op of duime-af het ons posts vandag gekry, maak nie saak watter platform jy gebruik of op watter verhoog jy staan nie. Ons word ook afhanklik daarvan en dit word ons soos ons suurstof, maar dit is besoedelde suurstof. Dit is eerder besmette druppeltjies en ek moet maskers dra om te oorleef. Ons hoef nie die maskers by apteke te koop nie, ons maak dit sommer by die huis en soos ek dag vir dag met mense leef, enige plek. Jy hoef nie ‘n naaimasjien te hê en die regte materiaal aan te koop nie. Die enigste prys van die maskers is die koste, nie die papier soort of metaalagtiges nie. Die prys is jou ware self.

Maar soos ek gesê het, ons word masker-junkies.

Hierdie woorde voel skielik swaar, soos groot druppels wat te ongemaklik om my hang, op die punt om die swaartekrag-ding te doen. Ek soek nou skoon water en ontsmettingsmiddel om my gesig te was, my masker-maak-hande twee keer te reinig.

Sommige sielkundiges sal sê dat dit nie so erg is nie en nie so besmetlik hoef te voel nie. Ons het hierdie maskers eintlik nodig. Wel, ook ‘n gesprek vir annerdag.



Daar is wel maskers wat ons nodig het. Hier in ons geweste is ‘n paar inisiatiewe waarvan een #masks4all is. Met die Covid-19 bedreiging wil dit lyk of ons gewoond sal moet raak om, wanneer ons in publieke areas beweeg, maskers te dra. Ek sukkel-sukkel daarmee, want dit voel benoud (nie net die publieke areas nie, veral die maskers), maar sal gewoond raak daaraan. Daar is ‘n groot tekort aan maskers en daag ons mense uit om, indien jy ‘n naaimasjien het, vir jou huismense daarvan te maak en sommer nog 5 ekstra (of meer, ons is moes goed om maskers te maak). Skenk dit vir ander mense, vind plaaslik uit waar jy dit kan afgee (dalk by dokters, apteke, Brandweer of SAPD). Kyk op die Internet vir (soos my skoonpa sal sê: resepte) patrone vir maklike en redelik veilige maskers.


No comments:

Post a Comment